BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 21 oktober 2012

20-05-2012

Det regnar
Smattrar mot fönsterna

Vattendroppar gör mitt fönster
Till en färgstark föreställning
Lutar min panna mot det svala glaset

Väntar
Tålmodigt väntar jag
På att ormarna ska släppa sitt grepp
Om mitt hjärta och min bröstkorg

Du finns i mina tankar
Trots att min sinnesstämning närmast är i panik

Frustrationen gör att jag vrider mig i min kropp
Ett vagt försök att fly
Från känslan
Trots att jag vet att det är omöjligt

Lämna mig nu
Måste gå mitt eget öde
Till mötes

Smattrandet irriterar mig plötsligt
Sorgsenheten slår mig i ansiktet
Jag kniper ihop mina ögon
I hopp om att jag ska vakna
Ur en meningslös dröm

Istället hugger ormarna
Hugger i mitt hjärta, i hela mitt väsen
Smärtan bedövar mig

Och jag kommer aldrig
Att känna något igen.

0 kommentarer: