BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 24 januari 2014

Vem var du att dra

Det är berusande ibland
Att se dig såhär
Vem är du
Och vad gör du med mig?

Dina ögon borrar sig igenom min vägg
Din beröring får mig att skälva
Darra som ett sista löv
På en annars naken gren

Ljuset är starkt över staden inatt
En vinternatt
Kall och dimmig
Men ack så vacker i sin ståtlighet

Var var du när jag ropade efter dig?
Var var du när jag behövde dig?

Varför är du alltid borta när jag behöver dig som mest?

Hur skulle världen reagera utan dina ord?
Hur skulle jag kunna andas utan din existens.

Du har lyst med din frånvaro sen lång tid tillbaka nu
Varför är du plötsligt här?
Missade du något på vägen
Eller var det jag som missade något?

Har du kommit för att lyssna på mig denna gången
Eller behöver du bara någon som lyssnar på dig
Som så ofta
Alltid om dig
Var vi än var
När vi än var

Mörkret ligger packat utanför
Utan tillstymmelse till ljusinsläpp

Det är ett ljustätt mörker som jag befinner mig i
Jag minns att jag hämnade här
Men jag minns inte längre
Hur länge sen det var

Minns du när det hände?
Var du där med mig
Eller tittade du åt ett annat hål med flit?

Flydde du när du insåg var jag hade hamnat?
När du förstod var du hade släppt mig
Ville du någonsin följa med
Eller flög jag ensam i tron att du var tätt bakom?

Blommorna hann vissna
Innan du tittade på mig igen
Jag arbetade ihjäl mig för att slippa tänka
På dina dröjande
Undvikande svar som nästan aldrig kom
Jag fick betalt för att invänta dem
Du gjorde mig en tjänst
Samtidigt som du inte tillät mig att andas

Jag visste aldrig vad du ville med mig till
Du hade ju allt
Du undvek mig ibland
I slutet mycket
Jag märkte det men jag sa ingenting

Jag grät mig till sömns fler nätter än
Det finns fingrar på händerna
Men utan att det kändes bättre efteråt

Jag var arg på dig
Men arg för att jag var rädd
Arg för att jag var ledsen
För att jag var rädd

Rädd för att det gjorde så ont
Allting
Varför gjorde det så ont?
Vem var du att såra mig på det viset
Och varför lät jag dig göra det?

I en situation där jag alltid är rädd för
Att bli sårad
Och alltid blir det
Varför gör jag om det
Gång på gång
Och sen igen

På något sätt får jag alltid för mig
Att det är värt det
Värt att chansa, värt att kämpa
Värt att kriga

Jag blir alltid besviken
Lämnad blottad för allmänheten att beskåda
När jag reser mig upp igen
Och går därifrån

0 kommentarer: