BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 24 januari 2014

Du är din hjälte

När man älskar någon som de gör på film
Och rädslan är lika stor som kärleken
När varenda hjärtslag känns
Och gör ont

En gör allt den kan för att slippa känna alla dessa hundratals hjärtslag
Som bultar mot bröstkorgen
Men vi vet alla, att det inte går att fly från våra hjärtan
Hur gärna vi än vill det ibland.

Känslan av att veta
Faller jag nu, så faller jag på riktigt
Utan möjlighet att backa sen.

Jag vet att jag pratar för många människor som saknar kunskap
Eller förmåga att förklara känslor som dessa.
Därför säger jag nu, att jag vet precis hur det känns
Att inte veta var du ska göra av dig själv eller ditt liv ibland.

När hopplösheten och tomheten avlöser varandra och du alltid transkar omkring
I ett ständigt vakuum.
Jag vet hur det känns när första snön faller och ambivalensen inombords
Hotar att slita dig i stycken.
Jag vet hur du känner dig när du var och varannan natt gråter dig till sömns
Och jag önskar att jag kunde göra mer för dig än att bara sätta ord på vad du känner.

Jag vill kunna säga till dig att allting kommer att bli bättre men det kan jag inte.
För jag vet inte om det kommer att bli det.
Även om det inte blir bättre direkt, så blir det lättare.
Du kommer att kunna andas lättare igen även om det känns som om
Världen gör dig orättvisa just nu.

Om ett tag kommer du kunna le igen och mena det
Det är okej om den stunden inte är just nu.
Det bästa kommer inte till den som väntar, utan till den som kämpar.
Jag vet att du kämpar varje dag, att du kämpar med dig själv
Med att gå upp ur sängen.
Jag vet hur du kämpar för att kunna leva det livet du vill leva
Med framtiden, trots all ångest det ger dig.

Du är en hjälte, inte vilken som helst, utan din egen hjälte.
Jag vet att du har svårt för att höra det, ta in det.
Det spelar ingen roll hur bra ord någon ger dig
Din instinkt är att inte hålla med, men det är sant.
De flesta bra ord vi får igenom livet är dem som är sanna
Och inte inpackade i andra känslor som inte får upptäckas.

Du är stark, även när du inte tror eller känner att du är det.
Överväldigande känslor ges till oss som kan hantera dem.
Och vi, du, kan hantera dem trots att det känns som om du ska gå sönder.
För du är fantastisk precis som du är
Oavsett vad någon säger någonsin.
Det finns bara en av dig i denna världen,
Och världen behöver dig som du är.

Jag vill tacka dig, å världens vägar, för att du är precis du.
Sluta aldrig med det.

0 kommentarer: