BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 24 januari 2014

Den vinterns ide

När snöflingorna faller ner från himlen
Hållandes i din hand
Bara du och jag i tystnaden av snön
Av ljuset från parken
Jag ville alltid stanna där
Med dig
Som oss
Det var ljus överallt där
Där vi var
Där vi bodde

Det var varmt inomhus
Och kallt utomhus
Det var våra blickar som möttes
Fler än några gånger
Vi såg mycket på varandra
Åt varandras håll

Jag verkligen såg dig
Och det kändes som om du
Verkligen såg mig också

Jag bakade lussebullar en kväll
Vi skrattade och bakade
Vi tittade på julkalendern medan vi åt lussebullar
Det var innan jag visste att du bodde där
Ett hus bort

Det var innan du vände
Upp och ner på min värld
På mig och allt som jag hade lärt mig
Du raserade allting som
Jag någonsin varit

Jag hann inte ens vara rädd
På något sätt visste jag att
Jag inte behövde vara rädd
Du ville ha mig
Och därför var du med mig
Det hade du inte varit om du velat vara
Med någon annan
Jag visste det

Vi pratade aldrig om det, du och jag
Det bara var så
Det var självklart

Det var din och min kropp
Den vinterns tid
Den vinterns ide

Jag tittade på dig så många kvällar
Och så många nätter
Och jag kände så mycket

0 kommentarer: